Dobrý den všem mým klientům, přátelům, čtenářům a kolegům,

tentokrát můj občasník všem mým zákazníkům doprovázím tímto dopisem, ve kterém vám chci poděkovat za trpělivost v minulých měsících a rychlé přeladění na 100 % remote spolupráci. Věřím, že to byla výjimečná situace pro nás všechny a museli jste reagovat na neznámou situaci, komunikovat se zaměstnanci na dálku a podobně. Klobouk smekám před každým, kdo zvládl tyhle chvíle!

Důvody mého poděkování jsou především tyto:

  • během “korony” jsem byl téměř 8 týdnů doma. I k tomu mi byl motivací citát od J. A. Bati: “Nespatřujte hrdinství v tom, že se vydáváte do zbytečného nebezpečí. Nespatřujte hrdinství v tom, že neuposlechnete rady zkušených lidí. Nespatřujte hrdinství v tom, že překračujete bezpečnostní předpisy.“ A teď vím, že skloubit tak dlouhý home office je úplně jiná disciplína než pracovat z domu jednou za týden. Spolu se zavřenou školkou a radostmi i starostmi se třemi dětmi to byla solidní výzva pro nás jako rodiče.
  • Přesto jsem se snažil využívat znalosti z knihy Hluboká práce. Díky tomu jsem nacházel způsoby, jak pracovat na našich aktuálních projektech a dotahovat je do konce.

Myslím, že období koronaviru bude zajímavou zkušeností i do budoucna. Například v jedné firmě už home office nebude jen benefitem, ale naopak pravidlo, aby byli na případnou podobnou situaci připraveni.

Všiml jsem si také rostoucí sounáležitosti a pochopení. Zatímco dříve to byl mnohem větší shon, najednou jsem okolo sebe viděl jakési uvolnění a vzájemné pochopení. Takové zastavení celé společnosti a uvědomění si, že ekonomický růst není nekonečný a ani nemusí být cílem a že jsou i jiné hodnoty.

Na toto téma doporučuji knihu Peníze nebo život? od Tomáš Hajzlera, podobně mluvil i Tomáš Sedláček ve svém článku Zařaďte ekonomiku na neutrál, odpočinek lidem prospěje. Zároveň to byla příležitost pro přírodu si odpočinout od lidstva.

Vít Mach

Jinou příležitost vidím ve využívání videokonferencí – na jednu stranu to povede k operativnějším schůzkám a snížení dopravy ve městech, na druhou stranu se lidé budou stále rádi potkávat i osobně. A na oboje se těším!

01 / Krize je příležitost, říkal mi jeden šéf

Na přelom roku jsem měl naplánovanou konzultaci mé značky “Vít Mach” s kolegou z našeho hubu HAX Jakubem Zajíčkem. Říkáte si proč, když tyto konzultace sám dělám?

Právě z vlastní zkušenosti z analýz vím, jak je důležitý pohled zvenčí – a Jakub to trefil skvěle.
Vznikl z toho slogan Probouzím firmy, které zaspaly dobu. Ten budu používat v komunikaci s potenciálními klienty. Claim je neoddělitelně doplněn textem Malým a středním firmám pomáhám komunikovat tak, aby byly přitažlivé pro zákazníky, udržely si schopné zaměstnance a přilákaly nové.

Potenciální klienti tak mohou hned pochopit cíl naší spolupráce. Nástroje k probuzení zůstávají podobné jako dřív – na základě vstupní analýzy nastavená a uvěřitelná komunikace firmy a jejích silných hodnot na atraktivním vizuálu s postupnými inovacemi ve firmě. Ve výsledku tak novou energii uvidí zákazníci, zaměstnanci, dodavatelé a vybrané cílové skupiny.

U tak úderného sloganu jsem nejdřív váhal. Nakonec mi to potvrdila úvodní analýza v jedné firmě s miliardovým obratem ve Zlíně, kdy sám ředitel firmy říkal “Ano, v tomto a v tomto jsme zaspali.” Mohli jsme tak rovnou pojmenovat startovní čáru naší spolupráce a konkrétní věci k řešení.

V komunikačních kanálech s vámi, mými klienty, pak používám zkrácenou verzi sloganu Probouzím firmy. To najdete v dopisech, na facebooku či v podpisu e-mailu.
Každopádně budu rád, když mi k tomu dáte zpětnou vazbu!

02 / Můj občasník je na světě!

Zároveň jsem období “korony” využil k dokončení druhého čísla mého občasníku i s novým názvem – Machazín!

Vedle referencí, které pro vás mohou být vzájemnou inspirací, jsem přidal i něco z mých oblíbených TEDtalků, které mohou zlepšit svět okolo nás – rostlinami! Květiny, které si vytipovala NASA pro vesmírné stanice nebo základny na Měsíci mohou prospět i kolegům na pracovištích – a to včetně zvýšení pracovních výkonů.

03 / Odlehčení na závěr

Víte, kdo je křesťanskou patronkou epidemií?

Svatá Korona!

Mějte se krásně!
Vít Mach

MACHazín 02 ke čtení