Vše začalo analýzou marketingového potenciálu
„Nestavím marketingovou komunikaci na svých pocitech, ale na hluboké diskusi s majiteli a případně i s klíčovými zaměstnanci. Komunikace na reálných základech – to je náš společný cíl.“
Vít Mach
Design is Everything
Pěkná firma – pěkný design Na základě zvolených cílů z analýzy marketingové analýzy bylo jasně patrné, že firma bude muset projít redesignem.
S radostí jsem oslovil mého „dvorního“ grafika Michala Jakubce. Že jsme si s klientem všichni padli do noty, je snad vidět i na vizuálech všude okolo – a že děláme i drobné radosti jako třeba módní trička pro zaměstnance.
Jak říkám často – dobrý design je základ dobré a zapamatovatelné komunikace.
![redesign-zlinprojekt_vit-mach-01](http://www.vitmach.cz/wp-content/uploads/2020/05/redesign-zlinprojekt_vit-mach-01.jpg)
![reference-predstaveni-redesignu-zlinprojekt_vit-mach_02](http://www.vitmach.cz/wp-content/uploads/2017/05/reference-predstaveni-redesignu-zlinprojekt_vit-mach_02.jpg)
Kolegům redesign vysvětlit
Vizuální stránka není „cosi“ pro vedení, ale je to základní kámen komunikace celé firmy i zdrojem radosti.
A protože zaměstnance je vhodné povýšit na spolupracovníky, tak jsme jim také všechno pěkně vysvětlili.
Středobodem celé komunikace je web
U Zlinprojektu se projevila vložená důvěra, kterou jsme s grafikem Michalem (snad) nezklamali. Za pouhého půl roku se firma zásadně proměnila – byť zatím „jen“ v rovině designu. Posuďte sami: nový design, polepená auta, firemní trička a pola, focení kolegů, nový web, reklamní předměty…
Získal jsem tak skvělé zázemí pro komunikaci firmy a mohli jsme se pustit do plnění cílů z úvodní analýzy naplno.
Právě na webu se tyhle podprojekty krásně sešly v jeden čas.
![web-development_zlinprojekt_vit-mach-01](http://www.vitmach.cz/wp-content/uploads/2020/05/web-development_zlinprojekt_vit-mach-01.jpg)
Jak ukázat atmosféru firmy? Přeci opravdovými fotkami skutečných zaměstnanců!
![fotky-zlinprojekt_vit-mach_06](http://www.vitmach.cz/wp-content/uploads/2020/05/fotky-zlinprojekt_vit-mach_06.jpg)
I ta auta…
… samozřejmě jsme se dostali i k designu firemních vozidel. Dohoda byla jasná – firmu chceme prezentovat na vysoké estetické úrovni, která zaujme, nebude hyzdit veřejný prostor a bude sebevědomá.
Co myslíte, povedlo se?
![redesign-zlinprojekt_vit-mach-09](http://www.vitmach.cz/wp-content/uploads/2020/05/redesign-zlinprojekt_vit-mach-09.jpg)
Nejen na tohle jsme se ptal všech zaměstnanců Zlinprojektu. Spokojenost je totiž důležitý parametr při řešení věrnosti zaměstnanců. Díky tomu, že jsem se pracovníků ptal já a kolegyně, mohli zaměstnanci mluvit otevřeně a beze strachu – odpovědi jsme anonymizovali.
Díky tomu jsem pochopil a poznal náladu mezi zaměstnanci, důvody jejich spokojenosti i to, co jim chybělo.
Výsledky analýzy jsem předal panu řediteli, který na jejich základě firmu nadále proměňoval.
Aby se nám tady lépe pracovalo
Radostí pro mě bylo spolupracovat na přípravě nových kanceláří s architektkou Hankou Maršíkovou ze studia Ellement. Kanceláře jsou v přípravě a stanou se vítaným obsahem další reklamních kampaní.
![nove-kancelare-zlinprojekt_vit-mach-12](http://www.vitmach.cz/wp-content/uploads/2020/05/nove-kancelare-zlinprojekt_vit-mach-12.jpg)
Jakou firmou budete, takové lidi budete přitahovat – a Zlinprojekt je evidentně atraktivní firmou pro aktivní kolegy.
Proto je potřeba tuto firemní atmosféru stále komunikovat – na webu, facebooku i v reklamě.
A samozřejmě – nesmí ztrácet atraktivitu i pro současný pracovní tým.